Deze website maakt gebruik van analytische cookies. We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt. Bekijk onze Privacy Policy voor meer informatie

Aanmelden & Opzeggen

Meest gestelde vragen

Moet ik mijn huidige leverancier inlichten?


Wij regelen uw overstap. Daar hoeft u zelf niets voor te doen. Houd er wel rekening mee dat u de overeenkomst met uw huidige leverancier niet te vroeg beëindigt. Als u overstapt terwijl u een lopende overeenkomst heeft, kan uw huidige leverancier u een boete in rekening brengen. Grootzakelijke klanten zijn verplicht hun overeenkomst zelf op te zeggen. Dat kan NewEnergy niet voor u doen.

Heeft u een grootzakelijke overeenkomst? Controleer dan ook of er sprake is van een opzegtermijn.

Hoe wordt de startdatum van mijn contract bepaald?

Het is het voor energieleveranciers niet mogelijk om de einddatum van uw huidig contract in te zien. Hierdoor kunnen we het nieuwe contract bij NewEnergy niet automatisch laten aansluiten op het contract bij uw vorige leverancier. Daarom adviseren we u om de einddatum van het huidige contract zelf te controleren.

Dubbele incasso na overstap

Het kan voorkomen dat uw vorige leverancier nog een incasso voor het maandelijks termijnbedrag uitvoert na de einddatum van de levering. Bijvoorbeeld omdat er in de betreffende maand nog wel energie geleverd is of omdat u bij de vorige leverancier een maand vooruitbetaalt. Uiteindelijk worden op de eindafrekening alle betaalde termijnbedragen verrekend met het energieverbruik. Zo betaalt u alleen voor de energie die daadwerkelijk verbruikt is. Binnen maximaal zes weken na de overstap ontvangt u een eindafrekening van de vorige leverancier.

Boete bij overstappen

De opzegvergoeding voor een zakelijk contract bedraagt de resterende contractwaarde van het contract als u klant was gebleven. De contractwaarde wordt bepaald door het resterende verbruiksvolume te vermenigvuldigen met de afgesproken inkoopopslag plus €50,- administratiekosten.

Voor een particulier contract zijn standaard opzegvergoedingen vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt.

Hoe lang van tevoren kan ik mij aanmelden?

Voor een zakelijk contract kunt u tot 24 maanden voor de gewenste startdatum een aanvraag doen.

Hoe wordt een verhuizing doorgegeven?

Wanneer u gaat verhuizen, verhuizen we het contract gewoon mee. Een contract is namelijk altijd persoonsgebonden en niet adres gebonden.

We ontvangen graag het volledige adres van de nieuwe woning en de datum waarop wij de levering op het nieuwe adres mogen starten. Daarnaast ontvangen we graag de datum waarop we de levering op het huidige adres mogen stoppen. Eventueel kunnen we met een verhuizing tijdelijk op beide adressen tegen de afgesproken contractvoorwaarden energie leveren. U gaat misschien nog even klussen of schoonmaken in één van beide woningen voordat u daadwerkelijk verhuist. Voor het nieuwe adres ontvangt u automatisch een e-mail over de beginmeterstanden.

Wanneer u het huidige adres verlaat, maken we indien mogelijk gebruik van de standen die de nieuwe bewoner aanlevert. Als deze niet beschikbaar zijn, ontvangt u automatisch een e-mail om de meterstanden door te geven. Een slimme meter lezen we dan uiteraard automatisch uit. Zodra we de energielevering op het oude adres mogen stopzetten, maken we een eindafrekening voor u op. De verbruikskosten worden dan verrekend met de in rekening gebrachte termijnbedragen.

Kan ik het contract nog annuleren?

Mocht u zich bedenken, dan heeft u als particuliere klant na de ontvangst van de contractbevestiging nog 14 dagen wettelijke bedenktijd.

Bij een zakelijke overeenkomst, anders dan bij een particuliere overeenkomst, heeft u na ontvangst van de contractbevestiging niet meer de mogelijkheid de overeenkomst stop te zetten. Als u toch wenst af te zien van de overeenkomst dient u rekening te houden met een opzegvergoeding.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Opzegging is alleen mogelijk tegen het einde van de kalendermaand. Wanneer u bijvoorbeeld op 15 september opzegt, eindigt uw contract op 1 november. Wilt u het contract stoppen voordat de periode die u met ons heeft afgesproken voorbij is? Dan betaalt u daarvoor een opzegvergoeding. Na afloop van uw contractperiode of indien u een contract voor onbepaalde tijd heeft, kunt u het contract kosteloos stoppen met in acht nemening van het opzegtermijn.